onsdag 7. januar 2009

Forhold VS. Singelliv

Nå har jeg sett Sex and the City siden jeg kom hjem til sortland 2. juledag (Fikk "mini shoebox" i julegave). Temaet i serien er dette med forhold og singellivet.
Nå må jeg få informere om at jeg er et "forholds menneske", har bare hadd slike lage forhold som folk i min alder kan kalle det (1-2år). De 2 siste gangene jeg har vært singel har jeg tenkt "nå skal jeg nyte friheten min og holde meg unna menn en stund", men hver gang har det ikke tatt lange tiden før jeg ble hodestups forelsket og funnet meg ny kjæreste.
Jeg har tenkt mye på dette, går vi glipp av noe? Holder forholdene våre oss på avstand fra det livet vi hadde før forholdet? For det er ingen hemmelighet; man bruker mer tid hjemme med kjæresten, man prioriterer kjæresten. Det blir mindre tid til venner, festing, jentekvelder, hobbyer og ikke minst seg selv. Slik er det jo så klart ikke alle som har det, men jeg merker at det ikke bare er mitt forhold som fungerer slik. Går vi egentlig glipp av mulighetene som er der ute? Er vi enda for unge?

Samtidig kan man jo spørre seg selv; går de evigvarende single glipp av noe?
Ja, jeg vil påstå det. De går glipp av de koslige kveldene på soffan sammens med den man virkelig bryr seg om, det å alltid ha noen å sove sammens med, dele livet og framtiden med. De går glipp av de fantastiske følelsene, både de gode og de ikke fullt så gode. Man får en helt utrolig opplevelse av hvor mye man egentlig kan føle!

Det handler bare om å finne den rette balansen mellom sitt eget liv og livet med kjæresten. Det å ta seg tid til seg selv en gang i blandt og ta det med ro, for med den rette balansen kommer kjæresten til å være der når du er ferdig med "deg tid", og du kommer til å ha all verdens tid til kjærestetid. Du skal heller ikke glemme at han trenger litt alenetid også, det er det ikke bare du som har godt av.

Vær tolmodig, etter hvert som tiden går og den avhengigheten dere har for hverandre begynner å gå seg til blir det tilslutt en god balanse i det hele, og dere innser at dere ikke trenger å være sammen 24/7 for å være lykkelig.

Ingen kommentarer: